Komoly flottafejlesztést irányzott elő a Transaero Airlines. Oroszország második legnagyobb légitársasága, ugyanis mind az európai gyártású Airbus A380-as Superjumbo-ból, mind az amerikai Boeing 747-8 Intercontinentalból vásárolni szeretne.
Bár felreppent a híre, hogy az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot is rendelne az Airbus négyhajtóműves óriásgépéből, de ez mindmáig nem történt meg, ezzel mintegy átadva a dicsőséget, hogy az orosz légitársaságok közül a Transaero lehet az, amely elsőként forgalomba állítja a kétfedélzetes, szélestörzsű utasszállító óriást.
A hivatalos közlemények szerint a Transaero háromosztályos elrendezésben, bár igen szorosan, 700 fő befogadására alkalmasan székezné be A380-asait. A jelenlegi tervek szerint a légitársaság Moszkvából induló hosszú távú járatok üzemeltetésére alkalmazná Superjumboit.
Érdekesség, hogy az 1991 óta működő, idén 20 éves orosz légitársaság flottájában még egyáltalán nincsenek Airbus gyártású repülőgépek, mivel a flotta gerincét a legfőbb konkurens, a Boeing repülőgéptípusai alkotják. A légitársaság vezetősége azért is dönthetett az A380-as mellett, mert komoly fegyvertény, hogy jelenleg ez a típus az, amely nagytávolságokra, egyszerre a legtöbb utast képes szállítani. Olga Pleshakova asszony, a légitársaság vezérigazgatója négy darab Airbus A380-asra írt alá szándéknyilatkozatot.
A Transaero azonban nem maradt hűtlen egyik legfontosabb repülőgéptípusához, a Boeing 747-eshez sem. A légitársaság Oroszország egyetlen és legnagyobb Jumbojet üzemeltetője, flottájában jelenleg összesen 20 darab a 747-es típuscsaládba tartozó repülőgép teljesít szolgálatot.
Nem sokkal az A380-as rendelés bejelentését követően a vezérigazgató asszony, ugyancsak 4 darab óriásgépre, a Boeing 747-es típuscsalád legmodernebb utasszállító változatára, a 747-8I-re írt alá megállapodást, azzal ugyancsak első orosz megrendelőjévé válva ennek a típusnak.
A Boeing 747-8 típus legalapvetőbb méreteiben nem, de törzshosszában mégis veri az A380-as Superjumbót, ugyanis az amerikai óriásgépnek 3.5 méterrel hosszabb a törzse. Ezzel egyébként az eddigi leghosszabb utasszállító repülőgéptípustól, az Airbus A340-600-astól vette át "a világ leghosszabb utasszállító repülőgépe" kitüntető címet. Az A340-600-asnak 75.3 méteres törzshosszát, hacsak alig 1 méterrel is, de meghaladja a Boeing 747-8.
A Transaero négyosztályos elrendezésben, körülbelül 460 fő befogadására alkalmas fedélzettel szeretné üzemeltetni leendő új Boeing 747-8-asait.
Akárhogy is alakuljanak a megrendelések, hisz nem szabad figyelmen kívül hagyni, mind a két típus esetében egyelőre csak szándéknyilatkozatról van szó, sőt a Boeing repülőgépgyár egyelőre még nem is adott ki hivatalos közleményt a megállapodás tényéről, annyi bizonyos, hogy a Transaero Airlines az első orosz légitársaság, amely - a rendelési előszerződések aláírásával - komolyan elszánta magát, hogy 2015-től, amikorra az első gépátadások várhatók, legújabb generációs szélestörzsű utasszállító óriásgépeket üzemeltessen.