A Par Avion blogról

Repülős utazás, légiközlekedési hírek, légitársaságok, repülőterek. Új járatok, útvonalak, repülőgéptípusok. Fedélzeti és földi szolgáltatások üzleti utazóknak. Akciós repülőjegy vásárlási tippek turistáknak, törzsutas programok, low-cost repülés.

Címkék

737max (3) 747 8f (1) 747 8intercontinental (2) a320neo (2) a350 (1) a380 (4) aa (2) ace (1) aeroflot (2) aerolíneas (1) aeroplex (1) airbus (10) airfrance/klm (1) airlines (1) airport (3) air new zealand (1) akció (2) akciós repülőjegy (5) american airlines (1) amszterdam (2) argentinas (1) ausztrália (1) baleset (1) bern (1) boeing (10) boeing 747 (3) boeing 747 8i (1) boeing 767 300 (2) boeing 777 300er (1) boeing 787 (1) british airways (1) bud (2) bud.hu (1) budapest (7) budapest airport zrt (4) business class (2) check in (1) china airlines (1) codeshare (1) comac c919 (1) continental airlines (1) delta airlines (1) dinasty (1) dornier 328 (1) dreamliner (1) dubai air show (1) easyjet (1) economy plus osztály (1) életérzés (1) emirates (2) extra wide body (1) facebook (1) ferihegy (6) flottacsere (2) fra (1) frankfurt (1) germanwings (1) heathrow (2) interkontinentális (3) járatok (1) járattörlés (1) jfk (1) kedvezmény (3) késés (1) klm (3) kupon (1) latin amerika (1) légiszövetség (2) légitársaság (26) lhr (1) liszt ferenc nemzetközi repülőtér (8) london (3) low cost (2) lufthansa (3) luxusutazás (1) malaysia (1) malév (6) martinair (1) martinair cargo (1) new york (2) nyereményjáték (5) oneworld (3) pilóta (2) q400 (1) qantas (2) qatar airways (3) repülés (18) repülőgép (9) repülőjegy (13) repülőtér (1) retró festés (1) singapore airlines (1) skyteam (3) skywork airlines (1) southwest (1) star alliance (2) sukhoi supejet (1) swiss (1) sztrájk (1) taiwan (1) téli menetrend (3) tengerentúli járat (3) transaero (1) turista (2) új járat (1) united airlines (1) utazás (25) wizzair (1) world cargo (1) Címkefelhő

Friss kommentek

AIRportal.hu Légiközlekedési hír és közösségi portál cikkei

Nincs megjeleníthető elem

Par Avion Blog a Facebookon

A legmodernebb óriásgépekből vásárol a Transaero Airlines

2011.11.23. 18:48 par-avion

Komoly flottafejlesztést irányzott elő a Transaero Airlines. Oroszország második legnagyobb légitársasága, ugyanis mind az európai gyártású Airbus A380-as Superjumbo-ból, mind az amerikai Boeing 747-8 Intercontinentalból vásárolni szeretne.


Bár felreppent a híre, hogy az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot is rendelne az Airbus négyhajtóműves óriásgépéből, de ez mindmáig nem történt meg, ezzel mintegy átadva a dicsőséget, hogy az orosz légitársaságok közül a Transaero lehet az, amely elsőként forgalomba állítja a kétfedélzetes, szélestörzsű utasszállító óriást.
A hivatalos közlemények szerint a Transaero háromosztályos elrendezésben, bár igen szorosan, 700 fő befogadására alkalmasan székezné be A380-asait. A jelenlegi tervek szerint a légitársaság Moszkvából induló hosszú távú járatok üzemeltetésére alkalmazná Superjumboit.


Érdekesség, hogy az 1991 óta működő, idén 20 éves orosz légitársaság flottájában még egyáltalán nincsenek Airbus gyártású repülőgépek, mivel a flotta gerincét a legfőbb konkurens, a Boeing repülőgéptípusai alkotják. A légitársaság vezetősége azért is dönthetett az A380-as mellett, mert komoly fegyvertény, hogy jelenleg ez a típus az, amely nagytávolságokra, egyszerre a legtöbb utast képes szállítani. Olga Pleshakova asszony, a légitársaság vezérigazgatója négy darab Airbus A380-asra írt alá szándéknyilatkozatot.


A Transaero azonban nem maradt hűtlen egyik legfontosabb repülőgéptípusához, a Boeing 747-eshez sem. A légitársaság Oroszország egyetlen és legnagyobb Jumbojet üzemeltetője, flottájában jelenleg összesen 20 darab a 747-es típuscsaládba tartozó repülőgép teljesít szolgálatot.


Nem sokkal az A380-as rendelés bejelentését követően a vezérigazgató asszony, ugyancsak 4 darab óriásgépre, a Boeing 747-es típuscsalád legmodernebb utasszállító változatára, a 747-8I-re írt alá megállapodást, azzal ugyancsak első orosz megrendelőjévé válva ennek a típusnak.


A Boeing 747-8 típus legalapvetőbb méreteiben nem, de törzshosszában mégis veri az A380-as Superjumbót, ugyanis az amerikai óriásgépnek 3.5 méterrel hosszabb a törzse. Ezzel egyébként az eddigi leghosszabb utasszállító repülőgéptípustól, az Airbus A340-600-astól vette át "a világ leghosszabb utasszállító repülőgépe" kitüntető címet. Az A340-600-asnak 75.3 méteres törzshosszát, hacsak alig 1 méterrel is, de meghaladja a Boeing 747-8.


A Transaero négyosztályos elrendezésben, körülbelül 460 fő befogadására alkalmas fedélzettel szeretné üzemeltetni leendő új Boeing 747-8-asait.


Akárhogy is alakuljanak a megrendelések, hisz nem szabad figyelmen kívül hagyni, mind a két típus esetében egyelőre csak szándéknyilatkozatról van szó, sőt a Boeing repülőgépgyár egyelőre még nem is adott ki hivatalos közleményt a megállapodás tényéről, annyi bizonyos, hogy a Transaero Airlines az első orosz légitársaság, amely - a rendelési előszerződések aláírásával - komolyan elszánta magát, hogy 2015-től, amikorra az első gépátadások várhatók, legújabb generációs szélestörzsű utasszállító óriásgépeket üzemeltessen.

komment

Címkék: repülés utazás aeroflot boeing airbus légitársaság repülőgép a380 boeing 747 transaero 747 8intercontinental

süti beállítások módosítása