A Par Avion blogról

Repülős utazás, légiközlekedési hírek, légitársaságok, repülőterek. Új járatok, útvonalak, repülőgéptípusok. Fedélzeti és földi szolgáltatások üzleti utazóknak. Akciós repülőjegy vásárlási tippek turistáknak, törzsutas programok, low-cost repülés.

Címkék

737max (3) 747 8f (1) 747 8intercontinental (2) a320neo (2) a350 (1) a380 (4) aa (2) ace (1) aeroflot (2) aerolíneas (1) aeroplex (1) airbus (10) airfrance/klm (1) airlines (1) airport (3) air new zealand (1) akció (2) akciós repülőjegy (5) american airlines (1) amszterdam (2) argentinas (1) ausztrália (1) baleset (1) bern (1) boeing (10) boeing 747 (3) boeing 747 8i (1) boeing 767 300 (2) boeing 777 300er (1) boeing 787 (1) british airways (1) bud (2) bud.hu (1) budapest (7) budapest airport zrt (4) business class (2) check in (1) china airlines (1) codeshare (1) comac c919 (1) continental airlines (1) delta airlines (1) dinasty (1) dornier 328 (1) dreamliner (1) dubai air show (1) easyjet (1) economy plus osztály (1) életérzés (1) emirates (2) extra wide body (1) facebook (1) ferihegy (6) flottacsere (2) fra (1) frankfurt (1) germanwings (1) heathrow (2) interkontinentális (3) járatok (1) járattörlés (1) jfk (1) kedvezmény (3) késés (1) klm (3) kupon (1) latin amerika (1) légiszövetség (2) légitársaság (26) lhr (1) liszt ferenc nemzetközi repülőtér (8) london (3) low cost (2) lufthansa (3) luxusutazás (1) malaysia (1) malév (6) martinair (1) martinair cargo (1) new york (2) nyereményjáték (5) oneworld (3) pilóta (2) q400 (1) qantas (2) qatar airways (3) repülés (18) repülőgép (9) repülőjegy (13) repülőtér (1) retró festés (1) singapore airlines (1) skyteam (3) skywork airlines (1) southwest (1) star alliance (2) sukhoi supejet (1) swiss (1) sztrájk (1) taiwan (1) téli menetrend (3) tengerentúli járat (3) transaero (1) turista (2) új járat (1) united airlines (1) utazás (25) wizzair (1) world cargo (1) Címkefelhő

Friss kommentek

AIRportal.hu Légiközlekedési hír és közösségi portál cikkei

Nincs megjeleníthető elem

Par Avion Blog a Facebookon

Jönnek a környezetkímélő műanyagrepülők. Milyen lesz a „neo” és a „MAX”?

2011.11.04. 18:06 par-avion

A Boeing és az Airbus is gőzerővel dolgozik legsikeresebb „egy folyosós” utasszállító repülőgépeik megújításán. A repülőgépgyárak marketingesei nyilván rengeteget agyalhattak az új neveken, amelyek jól hangzanak ugyan, de nem túl sokatmondóak.

Az európai gyártó Airbus A320neo-nak, az amerikaiak pedig nemes egyszerűséggel Boeing 737MAX-nak nevezték el az új „termékvonalat”. A hangzatos nevek mögött ne keressünk hatalmas változásokat, a gépek nem lesznek delta szárnyúak és nem fognak a hangsebesség többszörösével repülni, sőt a látványterveket, grafikákat nézve a laikusok, de még a hozzáértők sem fedezhetnek fel sok különbséget a jelenleg ismert típusok és az újak között.

Természetesen azért többről van szó annál, mint amikor egy autógyár piacra dobja kétévente ugyanazt az autót némi ráncfelvarrással, tükörbe helyezett indexlámpával és enyhén agresszívabb első és hátsó lámpákkal.

A 737MAX és az A320neo külsőre nem sokat változik.

A kulcsszó az üzemanyagtakarékosság

Mi magánemberek is érezzük a pénztárcánkon a csillagászati üzemanyagárakat, ez a repülőgép üzemeltetők esetében sincs másképp, így érthető, hogy a legnagyobb nyomás a repülőgépgyártókon a kuncsaftjaik, vagyis a légitársaságok részéről az üzemanyag-takarékosság kérdésében van.

További fontos szempont a környezetvédelem, azaz a károsanyag-kibocsátás mérséklése, ami nem csak a légitársaságok környezettudatosságával, hanem az elmúlt hetekben meglebegtetett, a légitársaságokra terhelendő új EU-s környezetvédelmi adókkal is magyarázható.

A legnagyobb fejlesztések természetesen a hajtóműveket érintik majd, de a gyártók a gépek törzsénél is egyre több kompozit anyagot használnak fel, és a légitársaságokkal karöltve egyéb egyszerűnek tűnő trükkökkel próbálják csökkenti a gépek tömegét.

Az A320neo esetében talán a legszembetűnőbb változás, hogy az eddig alkalmazott nyíl formájú áramlásjavító szárnyvégződéseket úgynevezett „sharklet”-ekre cseréli az Airbus.

Az Airbus 2015-re, a Boeing csak 2017-re ígéri az új típus első példányainak átadását, azonban az amerikai gyártó 4%-kal kisebb fogyasztást ígér az európaiak típusánál.

Mindeközben a kínaiak is fejlesztik a saját repülőgépüket, a Comac C919-est, amely komoly kihívója lehet mindkét nyugati gyártó új gépének:

komment

Címkék: utazás boeing airbus légitársaság 737max a320neo comac c919

süti beállítások módosítása