Pontosan egy hónapja, 2011. október 2-án mutatta be a Lufthansa a magyar utazóközönségnek az Airbus A380-800-as utasszállító repülőgépét, a német légitársaság és a Boeing azonban már lázasan készül az újabb nagy durranásra: 2012. első negyedévében állítják forgalomba a Boeing 747-8I, azaz Intercontinental változatát.
A Boeing 747-8 Intercontinetal a jól ismert „Jumbo Jet” új,meghosszabbított törzsű és a legfrissebb technológiákkal felszerelt, környezetkímélőbb és üzemanyag-takarékosabb változata. A Boeing párhuzamosan fejlesztette a típus teherszállító Cargo változatával, melyből a napokban állt szolgálatba a harmadik példány a Cathay Pacific Cargonál és Budapesten is leszállt már többször a Cargolux színeiben.
Az utasszállító változat október utolsó napján teljesítette a minden új típus forgalomba állításához szükséges tesztelési program egyik legfontosabb mérföldkövét. Ezt követően az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vizsgáin kell átmennie a teszt repülőgépeknek ahhoz, hogy a Boeing átadhassa a típus első légitársasági üzemeltetőjének a repülőgépet. A tervek szerint ez 2012 első negyedévében fog megvalósulni.
A Boeing 747-8I 5,6 méterrel hosszabb elődjénél, a Boeing 747-400-asnál, de még az eddig leghosszabbnak számító utasszállító repülőgép az Airbus A340-600-as változatának törzshosszát is meghaladja, mintegy 1 méterrel. A Lufthansa Boeing 747-8I 386 utas szállítására lesz alkalmas, ez akár 56 üléssel nagyobb kapacitást jelent a korábbi Boeing 747-400-as változatnál.
Az új változat hasonló körülmények között 13%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt elődjénél. Az új GEnx-2B67 hajtóműveknek és a teljesen újratervezett szárnyszerkezetnek és aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően, lényegesen kisebb a repülőgép káros anyag kibocsátása.
Összehasonlítás a korábbi változattal:
747-8 I | 747-400 | |
Hossz | 76,3 m | 70,7 m |
Szárnyfesztáv | 68,7 m | 64,4 m |
Magasság | 19,4 m | 19,4 m |
Szárny felülete | 554 m² | 525 m² |
Üzemanyagtartály | 242 000 l | 216 000 l |
Utazósebesség | Mach 0,85 | Mach 0,85 |
Maximum felszállósúly | 442 t | 395 t |
2011. februári adatok
A Lufthansa Boeing 747-8 Intercontinental nem csak nagyobb és környezetkímélőbb lesz elődjénél, hanem az utasoknak kínált kényelem és szolgáltatások területén is komoly versenytársa lesz az Airbus óriásgépének. Az újonnan kifejlesztett GEnx-2B67 hajtóművek sokkal csendesebbek elődjeiknél, amelyek tovább javítják az utasok komfortérzetét a hosszú távú repülőutak során.
A Boeing 747-8I utasterének bemutatófilmje:
A Lufthansa 20 darabot rendelt meg a Boeing 747-8I változatból és további 20 darabra szerzett opciós jogot. A légitársaság szerint a 386 üléses 747-8I típuskapacitását tekintve tökéletesen illeszkedik a Lufthansa flottájába, az 536 üléses Airbus A380 és a 306 férőhellyel rendelkező A340-600 repülőgépek mellett így szinte minden piacot és igényt ki tud elégíteni a Lufthansa a világ egyik legmodernebb repülőgépflottájával.
A Lufthansa leendő Boeing 747-8I repülőgépének első felszállása: